Cuvant de Bun venit

 

Experientele pe care le trăiesc părinţii în activitatea de îngrijire şi educare a copiilor, precum si observarea schimbărilor care survin pe parcursul copilariei si a adolescentei, sunt experienţe unice pentru noi parintii , insa nu de putine ori ne situeaza in fata unor “examene” pe care le dorim sa le trecem cat mai bine si mai frumos, pentru a restabili binele fizic, psihic si afectiv al copiilor nostri si al familiei in ansamblul ei.

Ne întrebăm deseori ce înseamnă să fii un părinte bun/eficient sau ce inseamnă a avea un stil de parenting eficient? Să fii un părinte bun înseamnă să ai capacitatea de a te centra pe copil şi de a fi mereu prezent în viaţa lui; să întreprinzi acţiuni conştiente şi planificate pentru a oferi acceptare necondiţionată, încurajare şi afecţiune; să fii dispus să te schimbi, sa-ti revizuieşti concepţiile educative, să renaşti şi sa-ti  desăvârşeşti „profesia” pentru a veni în sprijinul copilului; sa-ti reconsideri priorităţile şi să te accepţi din perspectiva acestui nou rol; să vezi această experienţă de învăţare ca pe un proces ce se desfăşoară pe parcursul întregii vieţi, ca pe un proces de dezvoltare personală şi maturizare în care fiecare partener îşi construieşte un stil personal pe baza reflectării asupra experienţelor personale. Nu în ultimul rând, în meseria de părinte trebuie să îţi actualizezi mereu cunoştinţele şi abilităţile cu privire la munca ta, printr-un  proces de formare continuă, pentru a-i deschide copilului calea spre starea de bine din punct de vedere psihic, fizic si emotional.

Dorinta noastra, pe care sper sa o impartasim , este de a deveni parinti mai buni , mai eficienti, mai responsabili iar copii nostri să devină din ce în ce mai autonomi, mai independenţi, mai empatici, mai altruişti şi să abordeze per- soanele şi situaţiile de viata cu speranţă şi încredere

 

Acest fapt ne-a determinat sa creem un “spatiu “ pe acest site, in care de-mpreuna, in aceasta relatie triunghiulara copil- parinte- scoala, sa avem acces la o pregatire prealabila, care sa tina cont de caracteristicile si nevoile copilului in toate etapele sale de dezvoltare si sa descoperim noi modalitati de interactiune si convietuire menite sa serveasca celor trei instante ale relatiei de mai sus.

Copiii nostri merita aceasta echipa, aceasta sustinere, acest parteneriat din care face parte familia si scoala, sa le abordeze si sa le faciliteze succesul scolar si bunastarea generala prin creearea unui cadru care implica respect reci- proc, sinceritate, comunicare asertiva.

Cand spun parteneriat ma refer la obiective comune,la actiuni si contributii co- mune si nu in ultimul rand la asumarea raspunderii.

Atingerea scopurilor necesită un efort comun sustinut , în care fiecare parte implicată îşi aduce propria contribuţie, menţinând o relaţionare eficientă. Punctul central este reprezentat de interesele si nevoile copiilor nostri in toate rolurile care le detin in viata de zi cu zi.

Sa ne ajutam si sa ne încurajam copiii si sa nu uitam ca suntem primele si cele mai importante repere in viata lor. De la noi invata tipare de reactie si comportament, care sunt lucrurile esentiale in viata si cat este de important sa ne valorizam si sa ne respectam, pe noi si pe cei din jurul nostru.

Ph.Maria Georgeta Ghita Tel :0723.340.881